Какво да очакваме от новата Обща селскостопанска политика: Зелено земеделие, дигитална трансформация, къси вериги
Семинар, посветен на ключовата стратегия на ЕС „От фермата до трапезата“, ще се проведе на 30.09.2021 в рамките на международното хранително изложение „Интерфуд & Дринк“ в „Интерекспо център“. Събитието се провежда като част от проекта CAP Green Zone.
Вижте програмата тук!
„ОТ ФЕРМАТА ДО ТРАПЕЗАТА: МИСИЯТА ВЪЗМОЖНА“ събира на едно място експерти от земеделския сектор и хранително-вкусовата промишленост. Те ще подложат на дискусия очакванията на двата бранша за новата Обща селскостопанска политика по отношение на зеленото земеделие, дигиталната трансформация, и късите вериги за доставка.
Събитието ще започне с презентация на Таня Георгиева от Националната селска мрежа относно Новостите в реформата за ОСП 2023-2027. Акценти ще бъдат инициативите на ЕС за трансформация на хранителната система и как ПРСР ще насърчава хоризонталното и вертикално сътрудничество между участниците във веригата на доставки. Ще бъдат представени и европейски примери за подкрепа на иновативните къси вериги за доставка
Д-р Стоилко Апостолов от Фондация „Биоселена“ ще обърне специално внимание на „Преработка във фермата и директни продажби на краен потребител“. От неговата презентация ще разберем какви са законовите възможности за регистрация на обект за преработка на храни във фермата. Експертът ще постави фокус върху историята на създаването на Наредба 26, ще даде примери от практиката за организацията на фермерски пазари и директни доставки по домовете.
Инж. Гергана Кабаиванова от Фондация “Localfood.bg” ще изнесе презентация на тема „Малките производители като основа на българското земеделие“ – кои са дейностите под границата на тривиалност: продажби на домашно приготвени храни и хъбове за местни храни. Експертът ще хвърли светлина и върху възможностите за публично-частни партньорства за регионално развитие на малките производители.
В края на семинарната програма е предвидено представяне на добрите примери от практиката.
„Как се управлява затворен цикъл 3 в 1: Ферма, преработвателно предприятие и хотел?“ – уникалната история на „Катарино Фуудс“ ще бъде представена от инж. Цветан Илиев – главен технолог. “Как фермерите да стигнат до големите магазини и потребителите в града. Опит от практиката при работата с фермери на верига магазини Parkmart” – по темата ще говори Диана Попова, маркетинг-директор на компанията.
CAP Green Zone е информационна кампания на АБ Комюникейшънс ЕООД, финансирана от Европейската комисия и цели да повиши знанията на широката общественост за насърчаването на устойчивото производство на храни чрез новата Обща селскостопанска политика.